کد خبر: 160470026
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 بهمن 1396
خانه » سایت های خبری » تهران پرس » ۳۶۱ بیمار تب مالت در شهرستان بیجار شناسایی شد
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار :

بیجار - سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: در طی ۶ ماه سال جاری ۳۶۱ مورد ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان بیجار شناسایی شده است.

به گزارش چی 24 به نقل از تهران پرس:

محمد مظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شیوع بیماری تب مالت به ویژگی های این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: تب مالت بیماری هزار چهره است که با ابتلای فرد به آن بار مالی و روحی روانی بسیاری را به خانواده و سیستم بهداشتی و جامعه تحمیل می کند.

وی افزود: مهمترین راه ورود میکروب عامل بروز تب مالت به بدن حیوان از طریق دستگاه گوارش است که به وسیله علوفه آلوده و زباله به حیوان سرایت می کند و سبب شیوع بیماری می شود.

مظاهری به اهمیت ریشه کنی این بیماری اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به اهمیت کنترل تب مالت وزارت بهداشت و درمان پایلوتی را برنامه ریزیکرده که در شهرستان بیجار با کمک کارشناسان شهرستانی و استانی و با همکاری انسیتو پاستور و وزرات خانه گام هایی برای شناسایی و درمان و ریشه کنی بیماری تب مالت بردشته اند.

وی به بخش های مختلف این پایلوت اشاره کرد و گفت:این پایلوت دارای چندین بخش  می باشد که آموزش جامعه، کم کاری های برون سازمانی و درون بخشی، تجهیز امکانات و منابع انسانی و ازمایشگاه ها، ایمن سازی دام و تجزیه و تحلیل اطلاعات از مهم ترین بخش های این پایلوت می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال ۹۵ دویست و نود بیماری شناسایی شده است گفت: در۶ماه سول سال نود وشش ۳۶۱ مورد ابتلا به بیماری تب مالت در شهرستان بیجار شناسایی شده است.

منبع : خبر گزاری مهر

برچسب ها
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین